Mes naudojame slapukus ('cookies'). Naršydami jus sutinkate su slapukų naudojimu.

Sutinku su naudojimu Sužinoti daugiau
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija

Ką daryti, jei kilo problemų dėl netinkamos kokybės prekių/paslaugų?

     Remiantis 1999/44/EB direktyva, „Jeigu prekės neatitikimas paaiškėja per pirmus šešis mėnesius po pirkimo, vartotojui nereikės įrodinėti, kad produktas buvo nekokybiškas prekių pristatymo metu“. Pardavėjui teks atsakomybė įrodyti, jog produktas buvo be defektų. Vartotojas, pastebėjęs pažeidimą, turi per du mėnesius informuoti pardavėją. Jeigu defektas pasireiškia per vienerius ar du metus, priklausomai nuo prekių tipo, vartotojas turi teisę pasirinkti priemonę naudodamasis šia hierarchija. Jis gali:

  • Reikalauti pataisymo arba pakeitimo per tam tikrą laiką ir be jokių ženklių nepatogumų vartotojui.
  • Jeigu tai neįmanoma, neproporcinga ar negali būti atlikta tam tikru metu ar be ženklaus nepatogumo, tuomet vartotojas gali reikalauti prekės kainos sumažinimo arba gali anuliuoti sutartį (išskyrus minimalius defektus).

     Kipro vartotojas užsisakė kamerą internetu. Tačiau pasirodė, jog produktas kuris buvo jam pristatytas, buvo brokuotas, taigi vartotojas grąžino jį atgal pardavėjui.      Pralaukęs savaites, kol pardavėjas gražins kamerą ir kompensuos gabenimo išlaidas, vartotojas kreipėsi į ECC-Net. Įsikišus kompetentingiems EVC, pardavėjas pareiškė norą bendradarbiauti sprendžiant bylą.

     Dažna problema kyla dėl to, kad pardavėjai dažnai atsisako priimti bet kokią atsakomybę už gabenimo išlaidas, kai daiktas turi būti siunčiamas atgal dėl produkto defektų.     

     Taip darydami pardavėjai pažeidžia 1999/44/EB direktyvos, 3 straipsnio, 4 paragrafą, kur aiškiai išdėstyta, kad būtinosios išlaidos, skirtos tam, kad prekės būtų tinkamos, ypač pašto, darbo bei medžiagų išlaidos, turi nieko nekainuoti vartotojui. Svarbu pažymėti jog, nors tai gali kainuoti daugiau, verta siųsti daiktus atgal registruotu paštu, kadangi naudojantis šia priemone vartotojai gali įrodyti, kad prekės buvo gražintos pardavėjui. Jeigu daiktas pradingo ar buvo sugadintas pašte, vartotojas turi pateikti skundą pašto kompanijai.

     Latvijos vartotojas pirko TV iš belgų internetinės parduotuvės. TV sugedo keletą kartų ir vartotojas bandė daugybę kartų prašyti, jog daiktą sutaisytų gamintojo atstovas Latvijoje. Vis nesėkmingai bandant susitaisyti TV, vartotojas nusprendė arba reikalauti naujo TV, arba gražinti pilną kainą už įrenginį. Vartotojas derėjosi su pardavėju,  tačiau atsakymo nesulaukė. Tuomet vartotojas kreipėsi į ECC-Net tinklą. Latvijos EVC nagrinėdamas bylą su Belgijos EVC, rado kompromisą ir pardavėjas sutiko vartotojui kompensuoti.