Mes naudojame slapukus ('cookies'). Naršydami jus sutinkate su slapukų naudojimu.

Sutinku su naudojimu Sužinoti daugiau
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija

Trumpai apie www.vartotojuskundai.lt

Šios internetinės sistemos dėka  Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija, bendradarbiaudama su Nacionaline vartotojų konfederacija, padeda vartotojams spręsti jų skundus:

      - Atstovauja vartotojus kompetentingose valstybinėse ginčų sprendimo institucijose;

      - Skundus paviešinami įvairiose interneto viešinimo priemonėse;

      - Sudaro galimybes įmonėms bendradarbiauti su vartotojais;.

      - Atstovauja vartotojus teismuose, jei jie nusprendžia skųsti teismui neteisminio ginčų institucijų sprendimus.

Jeigu manote, kad jūsų, kaip vartotojo teisės yra pažeistos:

- Pildote skundą čia (https://www.vartotojuskundai.lt/skundo-pateikimas) bei pridedate susirašinėjimą/kreipimasi su įmone, kuriame nurodėte konkretų reikalavimą.

Skundą išsiunčiame jūsų nurodytu įmonės el.paštu į kurį įmonė turi atsakyti per 14 d.

Pastaba. Apie 50% įmonių, gavusių skundus per www.vartotojuskundai.lt, įvykdo vartotojų reikalavimus. Skundas yra paviešinamas įvairiose interneto viešinimo priemonėse.

Jei per 14 d. įmonė nepateiks jums atsakymo arba atsakymas jūsų netenkins, Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija (toliau Federacija) gali Jus atstovauti ginčų nagrinėjimo institucijoje, t. y., paduoti reikiamus dokumentus ir atstovauti iki Nutarimo priėmimo, o, reikalui esant, atstovauti teisme.

Jei norite atstovavimo atliekate šiuos veiksmus:

1. Užsiregistruojate sistemoje www.vartotojuskundai.lt;

2. Užpildote pateiktą Ginčo formą, pridedate pasirašytą Įgaliojimą.

3. Atstovavimo paslauga yra mokama. Jei skundo/reikalavimo vertė yra iki 200 eur., įkainis – 10%, jei skundo vertė viršyja 200 eur., Federacijos paskirtas advokatas su jumis susisieks dėl atstovavimo sąlygų aptarimo. Įkainiai priklauso nuo vartotojo patirtos žalos dydžio, ginčo sudėtingumo. Jei gauta LR Teisingumo ministerijos parama, atstovavimas vartotojui gali nekainuoti.Valstybinių ginčų sprendimo institucijų nutarimai yra privalomi!

Gnčų nagrinėjimo institucijos:

  • Ryšių reguliavimo tarnyba sprendžia ginčus, susijusius  su interneto, televizijos, mobiliojo ryšio ar pašto paslaugomis. 

  • Lietuvos bankas – sprendžia finansinius ginčus, susijusius su bankais, draudimo bendrovėmis, kreditų unijomis, investicinėmis įmonėmis ar paskolų bendrovėmis. 

  • Energetikos reguliavimo taryba – nagrinėja ginčus dėl energetikos paslaugų, jų kainų bei sąlygų, vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo.   

  • Lietuvos advokatūros Advokatų taryba – jei kilo nesutarimų su advokatu dėl suteiktų teisinių paslaugų, vartotojai turi teisę kreiptis į šią instituciją. 

  • Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) – nagrinėja ginčus dėl vartojimo prekių, taip pat paslaugų, kurios nepriskirtos kitoms institucijoms: avalynės, elektrotechnikos prekių, laisvalaikio, turizmo, valymo, remonto paslaugų  ir panašiai.  

Vartotojus atstovaujame ir Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje, Transporto inspekcijoje, Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos, ir kt.

Jei įmonė patenkino Jūsų reikalavimus, ji gali prašyti skundą pašalinti. Taip skatiname įmonę patenkinti Jūsų reikalavimą.

Nuasmenintas skundas yra paviešinamas interneto platformose.

Interneto sistemos administratoriai, gavę objektyvių duomenų, kad pateikta informacija melaginga, ją trina be perspėjimo. Daugiau informacijos – Naudojimosi ir privatumo taisyklėse.

Svetainė buvo sukurta Europos Komisijos užsakymu 2017 metais.