Dėl nekokybiškos avalynės ir negrąžintų pinigų
Gerbiama komisija,
2024 m. rugsėjo 11 d. įsigijau aukštakulnius batus, tačiau jau kitą dieną, 2024 m. rugsėjo 12 d., naudojant avalynę pirmą kartą, ji susidėvėjo. Eidama nuo automobilių stovėjimo aikštelės iki auditorijos pastebėjau, kad batų pado priekiai atsilupo, o dalis pado tiesiog "ištižo", kas matoma prisegtoje nuotraukoje. Tai akivaizdžiai rodo nekokybišką gaminį.
2024 m. rugsėjo 12 d. grąžinau šią avalynę į prekybos centrą PC "Ozas", nes Gedimino pr. esanti parduotuvė jau nebeveikė. Tačiau parduotuvės atstovai atsisakė grąžinti pinigus už nekokybišką prekę, nurodydami, kad boko nėra ir kaltindami mane "mechaniniu pažeidimu", t. y. dėvėjimo pasekmėmis. Visgi noriu pabrėžti, kad avalynė buvo dėvėta vos vieną dieną, ir grąžinimo kreipimasis buvo atliktas tą pačią dieną, todėl pardavėjos argumentai neatitinka realybės.
Pagal Europos Sąjungos teisės aktus, būtent Direktyvą 1999/44/EB (dabar pakeista Direktyva (ES) 2019/771), vartotojai turi teisę į kokybišką prekę, kuri atitinka aprašymą ir yra tinkama naudojimui pagal paskirtį. Prekė, kurios padas atsilupo jau po pirmos dienos naudojimo, akivaizdžiai neatitinka šių reikalavimų. Remiantis ES teisės aktais, prekė turi būti tinkama naudoti ir atitikti normalius vartotojo lūkesčius. Jei prekė yra netinkamos kokybės, vartotojas turi teisę reikalauti prekės pataisymo, pakeitimo arba pinigų grąžinimo.
Be to, pagal ES teisės normas, jei prekės defektai atsiranda per pirmuosius šešis mėnesius nuo pirkimo, laikoma, kad defektai egzistavo nuo prekių pristatymo momento, nebent pardavėjas įrodo kitaip. Šiuo atveju parduotuvė nepateikė jokio įrodymo, kad avalynė buvo kokybiška pristatymo metu.
Avalynės paskirtis yra apsaugoti pėdą nuo sąlyčio su grindiniu, todėl pado mechaninis dėvėjimas yra normali vaikščiojimo pasekmė. Jeigu parduodami batai neatitinka šios funkcijos ir jų tikslas yra kitas, pavyzdžiui, skirti šarvojimo ceremonijoms, tai turėjo būti aiškiai pažymėta pardavimo metu. Taip pat pažymiu, kad grąžinimo procesas buvo vilkinamas, kas man sukėlė nepatogumų.
Prie šio laiško pridedu pirkimo kvito kopiją, kuri patvirtina įsigijimo faktą, taip pat nuotraukas, kuriose užfiksuoti batai su defektais. Prašau jūsų įsikišti ir įpareigoti parduotuvę grąžinti sumokėtus pinigus už nekokybišką prekę. Tikiuosi teisingo ir skubaus sprendimo šioje situacijoje.