2024-11-12 d. UAB „Dononta“ internetinėje parduotuvėje užsakiau prekę su pristatymu ir už ją sumokėjau bankiniu pavedimu 53,80 €. Šią įmonę radau naršydama internete, būtent varle.lt tinklalapyje, kur ji buvo pristatyta kaip varle.lt partneris. Dėl šios priežasties net neįtariau, kad reikėtų imtis papildomų saugumo priemonių.
Iškart gavau patvirtinimą iš UAB „Dononta“ su užsakymo numeriu. Tačiau pasirodė keista, kad įmonės pavadinimas buvo „DoNonta“ (trečia raidė N), o laišką gavau iš „doDonta“ (trečia raidė D). Nors tai sukėlė įtarimų, nusprendžiau, kad tai galėtų būti paprasta klaida.
Laukiau informacijos apie užsakymą ir prekę, tačiau po savaitės, nesulaukusi jokios žinios, nusprendžiau pasiteirauti pati. Skambinau daug kartų, tačiau į mano skambučius niekas neatsakė, o galiausiai mano numeris buvo užblokuotas. Parašiau užklausą elektroniniu paštu, tačiau atsakymo taip pat negavau.
Galiausiai tinklalapyje rekvizitai.lt pastebėjau daugybę kitų pirkėjų atsiliepimų, kurie, kaip ir aš, buvo apgauti. Tuomet paskambinau į varle.lt informacijos liniją, norėdama pasiteirauti, ar nėra rizikos apsigauti perkant prekes jų platformoje, kur pardavėjas buvo nurodytas kaip „Dononta“. Man patarė geriau nepirkti. Tą patį vakarą varle.lt svetainėje pardavėjas „Dononta“ jau buvo pašalintas.
Labai apmaudu. Nors mano patirta žala nėra labai didelė, man, kaip studentei, tai yra reikšminga suma, kurią taupiau iš savo kišenpinigių. Be to, mane neramina tai, kad tokių apgavysčių aukų skaičius augo – apgaulinga veikla tęsėsi, internetinė parduotuvė veikė, o niekas (jokia institucija) nesistengė jos sustabdyti, apsaugoti vartotojų ar grąžinti nukentėjusiems pinigų.
Studijuoju ir mokausi apie atsakingą verslą bei teisėtą valstybę, tačiau realybėje viskas atrodo kitaip. Norėčiau atgauti savo pinigus, nors, kiek teko pastebėti, dažniausiai tai nepavyksta, o net ir policija tokiais atvejais nelabai padeda.
Pirkėjai, būkite atidūs – niekas Jūsų neapsaugos, išskyrus Jus pačius.