Elektronineje pard. PIRMI 2024.03.26 nusipirnkau miegamojo du naktinius staliukus uz 122,66€. Savo uzsakyma turejau gauti 2024.04.05 jo negavusi bandziau susisiekti tef ir e-pastu nepavyko. Skunda Jums uzpildziau 2024.04.10 is parduotuves gavau atsakyma, kad jiems ten blogai bandysiu prikabinti ka parase. Ir prase, kad palaukciau iki 5men. As jiems atrasiau, kad netinka man Ju pasiulymas atsakymo nebegavau. Kaip man elgtis toliau, jei nenoriu laukti ir noriu susigrazinti 122,66eur? Is Ju gautas laiskas:
Sveiki,
Esu naujas UAB Sinerta LDC (toliau – Bendrovė) direktorius. Bendrovei vadovavusią direktorę, kuri nusprendė atsisakyti šios pozicijos dėl streso, kurį paskutiniu metu patyrė, ir kitų svarbių asmeninių priežasčių.
Kaip daugeliui greičiausiai yra žinoma (jei nežinoma, tai ši informacija Jus turėtų pasiekti iš restruktūrizavimo administratoriaus), Bendrovei yra iškelta restruktūrizavimo byla. Restruktūrizavimo byla Bendrovei buvo iškelta susidūrus su finansiniais sunkumais.
Bendrovė nuo pat 1997 m. sėkmingai ir pelningai vykdė savo veiklą ir buvo viena didžiausių Lietuvoje bei Baltijoje spausdintuvų ir kopijavimo aparatų eksploatacinių medžiagų tiekėjų. Tam tikrais periodais, pasikeitus situacijai spausdintuvų ir kopijavimo aparatų eksploatacinių medžiagų rinkoje dėl naujų produktų, konkurencijos ar kainų pokyčių, Bendrovei teko susidurti su tam tikrai finansiniais sunkumais, tačiau ji būdavo pajėgi juos išspręsti savarankiškai, be kita ko, siūlydama klientams vis platesnį aukštos kokybės asortimentą už konkurencingą kainą bei aukštą aptarnavimo lygį. 2021 m. pradžioje Bendrovė paveikta COVID-19 pandemijos įtakos spausdintuvų ir kopijavimo aparatų eksploatacinių medžiagų rinkoje siekdama išspręsti finansinius sunkumus ir toliau tęsti veiklą perorientavo veiklą ir atidarė elektroninę parduotuvę (www.sinerta.lt), išplėsdama pardavinėjamų prekių asortimentą nuo spausdinimo kasečių (jų papildymų) ir spausdintuvų bei kopijavimo aparatų iki biuro technikos (kompiuterinės technikos, telefonų, jų priedų, navigacijos ir kt.), o 2022 m. atidarė elektroninę parduotuvę www.pirmi.lt, kurioje prekiaujama laisvalaikio prekėmis. Nors veiklos perorientavimas užtikrino Bendrovės veiklos tęstinumą, tačiau žemiau nurodytos priežastys lėmė Bendrovės finansinius sunkumus: COVID-19 pandemija ir jos įtaka spausdintuvų ir kopijavimo aparatų bei jų eksploatacinių medžiagų rinkai. Pandemija palaipsniui pakeitė darbo aplinką daugelyje įmonių - žmonės įprato naudotis elektroniniu parašu ir nebespausdinti dokumentų pasirašymui, dokumentus skaityti kompiuteryje, o ne spausdinti ir skaityti popieriuje, žmonės pradėjo daugiau dirbti iš namų, kur spausdintuvas nėra būtinybė;
ES politika dėl klimato kaitos ir jos įtaka spausdintuvų ir kopijavimo aparatų bei jų eksploatacinių medžiagų rinkai. ES yra numačiusi daugybę veiksmų, kad drastiškai sumažintų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) išmetimą, nes jos yra susijusios su klimato kaita. Žmonės skatinami atsisakyti popieriaus, nespausdinti, nekopijuoti ar fiziškai nearchyvuoti dokumentų, o viską atlikti naudojantis kompiuteriu, dokumentus pasirašinėti elektroniniu parašu;
Augantys patalpų nuomos, prekių įsigijimo bei darbo užmokesčio kaštai. Veikdama spausdintuvų ir kopijavimo aparatų bei jų eksploatacinių medžiagų rinkoje Bendrovė iki 2023 m. turėjo 8 pardavimų salonus skirtinguose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Šiauliuose, Klaipėdoje, Panevėžyje, Kaune, Alytuje). 2021 m. prasidėjusi infliacija, prekių ir paslaugų kainų lygio kilimas, mėnesinio darbo užmokesčio didėjimas šalyje lėmė išaugusius Bendrovės kaštus, kadangi Bendrovės veikla, susijusi su spausdintuvų ir kopijavimo aparatų bei jų eksploatacinių medžiagų pardavimu bei aptarnavimu reikalauja santykinai didelių žmogiškųjų išteklių ir santykinai didelio darbuotojų skaičiaus bei patalpų veiklos vykdymui, o tai prisidėjo prie nepalankios padėties, kadangi augant kaštams Bendrovei reikėjo išlikti konkurencinga, siūlant konkurencingas kainas ir nuolaidas, kad pritraukti kuo daugiau pirkėjų;
Infliacija ir EURIBOR palūkanų normų didėjimas turėjo įtaką elektroninėse parduotuvėse parduodamų prekių paklausai. Ypač 2023 m. Bendrovė pastebėjo ženkliai sumažėjusią juridinių ir fizinių asmenų perkamąją galią. Didėjančios kainos, Europos centrinio banko (ECB) keliamos paskolų palūkanų normų ir žmonių mokamos didesnės palūkanos nei įprastai skatina žmones taupyti, mažiau vartoti ir nepirkti nebūtinų prekių, prie kurių priskirtinos ir Bendrovės prekiaujamos prekės. Tai lėmė Bendrovės finansinius rezultatus. Ženkliai išaugus konkurencijai rinkoje, Bendrovės konkurentai, norėdami išlaikyti buvusią rinkos dalį, sumažino maržas. Norėdama išlikti rinkoje maržas turėjo sumažinti ir Bendrovė, dėl ko Bendrovė negavo planuotų pajamų, o tam, kad išlaikytų apyvartą, turėjo sumažinti maržą.
Dėl nurodytų finansinių sunkumų Bendrovei buvo iškelta restruktūrizavimo byla siekiant Bendrovei padėti juos išspręsti. Tačiau iki ją iškeliant Bendrovė susidūrė su papildomais veiklos apsunkinimais ir neigiamomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis. Tuo metu, kai buvo priimtas pareiškimas dėl restruktūrizavimo bylos iškėlimo (t. y. Iki Bendrovei iškeliant restruktūrizavimo bylą) Bendrovė susidūrė su veiklos vykdymo apsunkinimais dėl išsiųsto nurodymo per PLAIS sistemą rezervuoti mokestinės nepriemokos sumą iš visų Bendrovės sąskaitų, kas bendrai sudėjus per visas sąskaitas sudarė kur kas didesnę sumą nei buvo mokestinė nepriemoka. Iš pradžių Bendrovė nesuprato, kodėl yra užblokuota sąskaita. Apie savaitę laiko Bendrovė iš valstybės institucijų negalėjo gauti atsakymo, nes buvo manoma, kad tai nutiko dėl inicijuotos restruktūrizavimo bylos iškėlimo. Kai buvo išsiaiškinta, kad tai nutiko dėl nesumokėtos mokestinės nepriemokos, Bendrovė tikėjosi, kad bus nurašyta reikiama mokesčių suma ir Bendrovė toliau galės naudotis sąskaitomis. Tačiau paaiškėjo, kad sąskaitomis Bendrovė negalės naudotis tol, kol bent vienoje iš Bendrovės 7 sąskaitų nebus surinkta reikiama mokesčių suma (ko įprastomis aplinkybėmis niekada nenutinka).
Apribojus disponavimą Bendrovės pinigais, Bendrovė nebegalėjo sąskaitose esančių lėšų skirti prekių įsigijimui iš tiekėjų ir prekėms įsigyti buvo skiriamos lėšos, kurios buvo gautos iš naujų pirkėjų užsakymų. Laikotarpio pradžioje, kai buvo taikomi apribojimai, Bendrovė gavo užsakymus, kurių dalis vėliau buvo atšaukti pirkėjams pranešus, kad prekių pristatymas vėluos. Daliai pirkėjų jau buvo užsakytos. Dėl susiklosčiusių aplinkybių, nors sąskaitos galiausiai ir buvo atlaisvintos, Bendrovė negavo planuotų pajamų bei susidūrė su didžiule apyvartinių lėšų problema, nes dalis užsakytų prekių pagal atšauktus arba grąžintus užsakymus nukeliavo į sandėlį. Ši problema jau ir taip esant sumažėjusiai apyvartai, tik pagilino Bendrovės finansinius sunkumus.
Prie viso to dar prisidėjo neigiami vieši pirkėjų komentarai, kurie tik dar labiau sumažino Bendrovės apyvartą praradus pirkėjų pasitikėjimą. Tai lėmė ir reputacijos pablogėjimą bei konkurencinio pranašumo sumažėjimą.
Šiuo metu Bendrovė ieško būdų kaip toliau tęsti veiklą bei užtikrinti veiklos tęstinumą atsižvelgiant į susiklosčiusias aplinkybes. Bendrovė vykdo įsipareigojimus, sudarysiančius pagrindą atsiskaitymui su kreditoriais (įskaitant ir pirkėjus).
Dėl susiklosčiusių aplinkybių šiuo metu Bendrovė ne tik, kad neturi galimybės, bet ir negali padengti finansinių įsipareigojimų, kurie buvo neįvykdyti iki nutarties iškelti restruktūrizavimo bylą įsiteisėjimo dienos (2024 m. balandžio 5 d.). Tai daryti Bendrovei draudžia įstatymas.
Bendrovės vardu atsiprašau dėl susiklosčiusios situacijos. Tuo pačiu noriu informuoti, kad Bendrovė ieško atsiskaitymo su kreditoriais būdų, kurie būtų numatomi restruktūrizavimo plano projekte, kuris turės būti pateiktas teismui tvirtinti 4 mėnesių bėgyje. Dėl šios priežasties Bendrovė norėtų Jums pasiūlyti susitarimą, kuris padėtų sumažinti arba net visiškai padengtų Bendrovės finansinius įsipareigojimus Jūsų atžvilgiu.
Bendrovė 27-erius metus veikia spausdintuvų aptarnavimo srityje ir turi ypač didelį asortimentą spausdintuvų kasečių. Sandėlyje Bendrovė taip pat turi ir elektronikos bei laisvalaikio prekių.
Po to, kai teismas patvirtins Bendrovės restruktūrizavimo planą ir nutartis dėl restruktūrizavimo plano įsiteisės, Bendrovė siūlytų įsigyti prekių iš Bendrovės sandėlio ir taip įsigytų prekių rinkos verte būtų sumažintas įsipareigojimas Jums (preliminariu vertinimu, tai turėtų įvykti po 5 mėn.).
Jei toks atsiskaitymo su Jumis būdas Jums būtų priimtinas, prašome atsakyti į šį laišką per 7 dienas.
Jei turite papildomų klausimų, prašome nedvejodami susisiekite.
Pagarbiai,
UAB Sinerta LDC
direktorius Aivaras Pyragius