Mes naudojame slapukus ('cookies'). Naršydami jus sutinkate su slapukų naudojimu.

Sutinku su naudojimu Sužinoti daugiau
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija

Nacionalinės vartotojų konfederacijos pateiktas atsakymas.

Laba diena,



Dėkojame už laišką.

Informuojame, kad Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – tarnyba) 2022-07-04 el. paštu informavo pareiškėją. Atsižvelgiant į tai, kas nurodyta kreipimesi, rekomendavome atkreipti dėmesį, kad pristatomi objektai, priklausomai nuo jiems taikomų kriterijų ir šalių susitarimo, gali patekti į pašto arba vežimo veiklą reglamentuojančių teisės aktų reguliavimo sritį. Pašto paslauga Pašto įstatymo 3 straipsnio 9 dalyje apibrėžiama kaip pašto siuntų surinkimas, rūšiavimas, vežimas ir pristatymas. Pašto įstatymo 3 straipsnio 12 dalyje įtvirtintas pašto siuntos apibrėžimas: „pašto siunta – adresuota ir išsiųsti paruošta siunta, įskaitant korespondencijos siuntas, pašto siuntinius, siuntas, kuriose siunčiamos knygos, katalogai, laikraščiai, kiti periodiniai leidiniai, kurią turi pristatyti pašto paslaugos teikėjai.", o Pašto įstatymo 3 straipsnio 13 dalyje nustatyta, kad „Pašto siuntinys – iki 50 kilogramų sverianti pašto siunta, kurią sudaro daiktas ar prekė (daiktai ar prakės), tarp jų ir neturintys komercinės vertės" (didžiausio svorio pašto siuntomis, Pašto įstatymo prasme, yra laikytini pašto siuntiniai, ir iš to seka, kad maksimali svorio riba, taikoma pašto siuntai, yra 50 kg.). Tokiu atveju, jei buvo užsakyta siuntos vežimo paslauga, Tarnyba nėra kompetentinga vertinti kreipimesi nurodytų aplinkybių ir šiuo atveju pateikti išvadą dėl kreipimesi nurodytos situacijos.

Tokiu atveju, jei buvo užsakyta pašto paslauga (siuntos svoris mažesnis nei 50 kg), pareiškėja turi teisę kreiptis į Tarnybą, tačiau pirmiausia turėtų kreiptis raštu į paslaugų teikėją (pateikiant visus paslaugos užsakymo duomenis, reikalingus situacijos nagrinėjimui). Gavus atsakymą ir su juo nesutikus, rekomendavome pateikti prašymą tarnybai, kaip tą padaryti yra nurodyta šioje nuorodoje https://www.rrt.lt/pastas/vartotoju-teisiu-apsauga/kaip-pateikti-skunda/ prašymo nagrinėjimui teisės aktų nustatyta tvarka.







Pagarbiai



Sondra Kasperavičienė



Vyriausioji specialistė

Skundų skyrius

Tinklų reguliavimo departamentas

Tel. (8 5) 210 5667, 8 647 16899

El. p. sondra.kasperaviciene@rrt.lt