Mes naudojame slapukus ('cookies'). Naršydami jus sutinkate su slapukų naudojimu.

Sutinku su naudojimu Sužinoti daugiau
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija

Dėl EKA kvitų šriftų ir EKA kvitams spausdinti naudojimo popieriaus kokybės |

Kasos aparatų gamintojų, importuotojų ir aptarnavimo įmonių
asociacija, k. 303344073, reg. Savanorių pr. 123A, Vilnius (toliau –
Asociacija), išanalizavusi ir įvertinusi šiuo metu Lietuvoje
naudojamų elektroninių kasos aparatų (toliau – EKA) techninius
reikalavimus bei susiklosčiusią praktiką, pastebėjo tendencijas,
susijusias su EKA kvitų šriftu ir EKA kvitams spausdinti naudojimo
popieriaus kokybe.

Kreipimasį paskatino užsieniečių pastebėjimas viename Vilniaus
restorane, gavus EKA kvitą. Sunku buvo įžiūrėti mokėtiną sumą.
Pasiteiravus, padavėjas turėjo eiti prie kasos aparato pas geriau
matančią kolegę, pasitikslinti. EKA kvito skaitymas, dėl mažo
šrifto dydžio, iššaukia poreikį pirkėjui turėti papildomas
didinamąsias optines priemones, norint likti neapgautam, einant
apsipirkti į parduotuvę ar kavinę. Taip pat pastebėta, kad tokių
didinamųjų lęšių reikia ne tik paprastiems pirkėjams kavinėse,
bet ir kai kuriose degalinėse.

Atkreiptinas dėmesys į UAB "Norfa" išduodamus EKA kvitus. Kvito
šriftas, atrodo, skirtas ypatingai gerą regą turintiems asmenims.
Mikroskopinio dydžio raidės ir skaičiai liejasi, tarpai tarp
eilučių minimalūs. Tai klaidina pirkėją bei neleidžia įsigilinti
į kvito turinį.

Pastebėta, kad prekybos centruose gana dažnai lentynoje nurodyta
prekės kaina su prie jos padėta lentelė (pvz. "Akcija- 30 proc.
nuolaida") neatitinka realybės. EKA kvite nurodytoms prekių kainoms
nuolaida nepritaikoma, nes "Akcijos" lentelė neva dėl kitų pirkėjų
kaltės buvo atsidūrus