Mes naudojame slapukus ('cookies'). Naršydami jus sutinkate su slapukų naudojimu.

Sutinku su naudojimu Sužinoti daugiau
Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija

UAB "Nacionalinis bilietų platintojas" (bilietai.lt) | Problemos atgauti pinigus iš bilietai.lt už neįvykusius renginius |

Kreipiuosi ne taip dėl savęs (nes galutinis nuostolis iš tikro nėra toks reikšmingas, labiau emocinis), kaip dėl bendrai atrodančios ne skaidrios įmonės (UAB "Nacionalinis bilietų platintojas", toliau - "bilietai.lt") veiklos ir atsainaus požiūrio į pirkėjus. Taip jau yra, kad šia bilietų pardavimo platforma tenka naudotis, ir tikriausiai dar teks ne vienam naudotis - nes kitaip tiesiog būna neįmanoma aplankyti mėgstamų atlikėjų, sportinius ar kitus renginius, kadangi bilietai dažniausiai parduodami tik vienoje platformoje.

Rugsėjo 6d. 2019 m. nupirkome bilietus į Viačeslavo Butusovo koncertą, turėsiantį vykti rugsėjo 10d. 2019 m. (https://www.bilietai.lt/lit/renginiai/koncertai/atsauktas-viaceslavas-butusovas-vjacheslav-butusov-nautilus-pompilius--vilnius-285131/).
Dviejų bilietų kaina sudarė: 60 Eur - už bilietus ir 5 Eur - papildomas mokestis.

Vos po valandos po pirkimo gavau pranešimą, kad koncertas yra atšaukiamas. Šiuo atveju gal net dar bankinė tranzakcija nespėjo suvaikščioti ir pinigai galėtų būti gražinti iškart, tačiau bilietai.lt niekaip nesureagavo.

Pranešime buvo nurodyta, kad pinigus grąžinimu rūpinsis ne bilietai.lt, o koncerto organizatoriaus kompanija - SIA ARKADA LTD, kuri yra net ne Lietuvoje, bet Latvijoje registruota įmonė. Taip pat buvo nurodytas gan keistas, "nereprezentatyvus" el. pašto adresas kontaktui (laura.timofejeva1@gmail.com). Vėliau šis kontaktinis adresas dar ne kartą keitėsi. Tai atrašė vienas žmogus iš kito adreso, su nurodymais, ką ir kur reikėtų nusiųsti, tai vėliau dar kitas - bandydamas įsiūlyti kompensaciją mainais už bilietus į kitus renginius. Jau nešnekant, kad organizatoriai pažeidė privatumą (pagal BDAR), siunčiant masinius laiškus visiems "nuskriaustiesiems" (naudojant "to" el. pašto siuntimo lauką, prikabinant daug žmonių).

Iš kokio 3-4 karto, kai pakartojome tą patį, kad norime tiesiog atgauti pinigus ir išsiuntėme savo bilietų kopijas - galiausiai gavome patvirtinimą, kad mūsų duomenys užfiksuoti, ir, kad pinigai bus gražinti per 30 darbo dienų. Terminas - visiškai iš oro ištrauktas, kuris pradėjo skaičiuotis jau praėjus savaitei nuo atšaukimo. Toliau tiesiog kantriai laukėme.

Einant 30 darbo dienų terminui į pabaigą - sulaukėme pinigų pervedimo. Tačiau kompensuoti buvo tik pinigai už bilietus (60 Eur). Dėl likusių 5 Eur organizatoriai tikriausiai pagalvojo, kad tai yra ne jų rūpestis.

Toliau sekė gan ilgas ir neišsamus susirašinėjimas su bilietai.lt (specialiai kreipėmės el. paštu, kad tai būtų užfiksuota "ant lapo"). Į pirmą laišką, kurį siuntėme pačioj pradžioj, iškart po renginio atšaukimo - jokio atsako taip ir nebuvo. Parašėme vėl nuo pat pradžių, specialiai aiškiai nenurodant konkretų renginį, tik nurodydami, kad atgavome ne visus pinigus. Pagaliau gavome atsakymą, kuriame buvo paminėta, kad už internetu pirktus bilietus negražinama suma būna vos 0,29 ct, o ne 5 Eur. Jie taip pat paprašė patikslinti renginį. Atsakėme, nurodydami konkretų atšauktą renginį. Bilietai.lt nieko neatrašė. Po kelių dienų parašėme dar kartą. Tuomet jau atrašė, kad mūsų negražinta suma sudaro 1 Eur paslaugos mokestis, ir bei 1.5 Eur salės mokestis. Tuomet parašėme, prašydami pasitikslint apie kokią paslaugą eina kalba, jei renginys neįvyko ir pinigų gražinimo teko rūpintis patiems. Tuomet bilietai.lt atrašė, kad paslauga yra "bilietų pardavimas", o už salės mokestį turėtų gražinti organizatorius.

Ties šio momentu bendravimas ir pasibaigė, nes jau matėsi, kad iš jo nieko tikėtis ne verta. Tačiau matosi, kad bilietai.lt prieštarauja net patys savo kainodarai (0,29 ct prieš 1 Eur už "paslaugos mokestį"), ir taip pat mistinis mokestis už salę. Su organizatoriumi jau irgi nebebuvo noro bendraut, nes vis vien gražintu ne pilna suma, ir laikas kainuotu brangiau.

Reziumuojant skundo esmę, dėl ko jaučiamės patyrę finansinę ir emocinę žalą (priekaištai tikrai ne dėl pačio renginio atšaukimo fakto - suprantame, kad gyvenime visko būna):
1. Sugaištas laikas bendravimui su ne Lietuvoje registruota įmone.
2. Atsainus ir nepagarbus bilietai.lt bendravimas ir lėtas reagavimas į įvykius.
3. Už bilietai.lt proceso nesuderinimą su koncerto organizatoriais (kokios sumos ir už ką turi būti gražintos organizatoriaus).
4. Gražinta ne pilna pinigų suma.
5. Globalesniu mastu, panašu, kad bilietai.lt pasidaro ne mažą pelną pardavinėjant "orą". Ir tai gali būti ne vienetinis atvejis. Gal šiam momentui formaliai jie nieko ypatingai ir nepažeidžia, tačiau šią veiklą galėtų būti tikrai griežčiau reglamentuota ir padaryta saugesne pirkėjams. Renginių organizavimas yra rizikingas verslas, tačiau šiam momentui bilietai.lt visiškai nesidalina šia rizika, o permeta ją ant pirkėjų ir organizatorių - kas, mano manymu, yra ne sąžiningas verslas.